Caritas cahier 12: De vrijwilliger in de social-profit: medewerker van het jaar

Caritas cahier 12: Studiedag 'De vrijwilliger in de social-profit: medewerker van het jaar'  - Maart 2012

Verslag Studiedag 25 oktober 2011

Investeren in vrijwilligers(beleid)

Naar aanleiding van het Europees Jaar van het vrijwilligerswerk nam Caritas Vlaanderen het initiatief voor een studiedag over vrijwilligerswerk in zorg en welzijn. Samen met Present, Vlaams Welzijnsverbond en Zorgnet Vlaanderen zochten we relevante onderwerpen en goeie sprekers. Enerzijds had deze studiedag als bedoeling directies en besturen van zorgorganisaties bewust te maken van de meerwaarde van vrijwilligerswerk en anderzijds wilden we het belang van een goede organisatie en omkadering van het vrijwilligerswerk benadrukken. Investeren in vrijwilligers en in vrijwilligersbeleid werpt zijn vruchten af, blijkt uit praktijkervaring. Dit cahier biedt de mogelijkheid de presentaties van de studiedag na te lezen. Indien van toepassing wordt verder verwezen naar meer informatie in publicaties of op websites.