Tweede Dag van de Spirituele Zorg

Ook dit jaar organiseert de beroepsvereniging voor katholieke pastores in de gezondheids- en welzijnszorg op 15 oktober een Dag van de Spirituele Zorg. Na het succes van de eerste editie vorig jaar, kunnen we niet anders dan dit recept herhalen. De beroepsvereniging voor katholieke pastores in de gezondheids- en welzijnszorg ging officieel van start op 15 oktober 2011. Bij die gelegenheid werd gesuggereerd dat 15 oktober, met als patroonheilige Theresa van Avilla en vallend in de Maand van de Spiritualiteit, voortaan de dag van de spirituele zorg zou zijn.

Het thema van de Dag van de Spirituele Zorg probeert waar mogelijk opnieuw aan te sluiten bij het thema van de Maand van de Spiritualiteit. Spirituele zorg bestaat wel degelijk en is een essentieel onderdeel van integrale zorg! De beroepsvereniging voor katholieke pastores in de gezondheids- en welzijnszorg promoot de Dag van de Spirituele Zorg ook via de website van de Maand van de Spiritualiteit (www.maandvandespiritualiteit.be).

Het belangrijkste doel van de Dag van de Spirituele Zorg is aandacht voor de spirituele zorg vragen in functie van integrale zorg. Enerzijds willen we het belang van spirituele en/of pastorale zorg in de kijker zetten. Anderzijds willen we met de Dag van de Spiruele Zorg ook het belang van een vrijgestelde voor pastorale of spirituele zorg (een pastor) belichten en positief bevestigen.