Caritas is op zoek naar vrijwilligers om asielzoekers en vluchtelingen te ondersteunen en te verwelkomen. Help jij deze mensen, op de vlucht voor oorlog of geweld, op weg?

Ondersteunen kan op verschillende manieren…

Zoek mee naar een woning voor erkende vluchtelingen.

Caritas organiseert Housing Café’s in Luik, Antwerpen en Gent waarin vrijwilligers en integratiecoaches vluchtelingen ondersteunen in hun zoektocht naar een eerste woonst. Een boeiend uitdaging voor iedereen die niet bang is van online immo-kantoren, huiseigenaars op bellen of tolken.

> Klik door en ontdek op welke momenten je waar ter hulp kan schieten.

Zet je in als parochie of groep in je gemeente.

In vele gemeentes starten lokale vrijwilligersgroepen op om vluchtelingen die er zich vestigen te begeleiden en te verwelkomen. Caritas ondersteunt jullie graag met vorming en coaching op maat. Je kan je als groep nuttig maken door huizen voor erkende vluchtelingen te zoeken of open te stellen, mensen welkom te heten in je gemeente, fondsen in te zamelen voor de Caritas-werkingen….

> volontaires-vrijwilligers [at] caritas [dot] be (Contacteer ons) gerust met vragen ter ondersteuning.

Help in een collectief opvangcentrum voor asielzoekers.

In Louvranges en Scherpenheuvel zetten reeds voldoende vrijwilligers zich in.

> Je kan hen wel nog steeds versterken.

Word solidaire huiseigenaar!

Ben je huiseigenaar?  Waarom niet aan een vluchteling of vluchtelingengezin verhuren? Je biedt hen zo de eerste noodzakelijke stap tot integratie.

> Lees meer over solidaire huiseigenaars en de ondersteuning van Caritas.

Doe een gift.

Een gift kan steeds via BE88 0000 0000 4141 of schenk online via ons beveiligde schenkerspagina.
Voor giften van € 40 of meer ontvangen de schenkers een fiscaal attest van Caritas International vzw.