Hoe helpen?

Caritas Vlaanderen is een onafhankelijke niet-gouvernementele organisatie. Dit wil zeggen dat we zo veel mogelijk onafhankelijk willen zijn en blijven van de overheid. Deze onafhankelijkheid garandeert ons een eigen werking, gebaseerd op onze eigen, christelijk geïnspireerde waarden. Een nadeel van deze manier van werken, is dat we ons kwetsbaar opstellen. We vertrouwen immers op uw steun, zowel voor het studiewerk als voor de liefdadigheid via bijvoorbeeld Caritas Hulpbetoon. U kan ons dan ook op verschillende manieren helpen.

Gift aan Caritas Hulpbetoon

De activiteiten van Caritas Hulpbetoon zijn gericht op de ondersteuning van de minst bedeelden in onze maatschappij. Meer bepaald worden er projecten van voorzieningen en diensten ondersteund die actief zijn op het valk van hulpverlening aan zieken, bejaarden, gehandicapten, kinderen in nood of andere hulpbehoevende personen. Naast de steun aan de meest verscheidene projecten van talrijke voorzieningen, organiseert Caritas Hulpbetoon viermaal per jaar, en dit reeds gedurende vele jaren, een ‘nationale actie’. Het betreft hier een globale fondsenwerving waarbij telkens een ander thema aan bod komt.

Vrijwilliger worden

Binnen Caritas zijn verschillende mogelijkheden om je in te zetten als vrijwilliger. Wil je af en toe een verhaal uit de oude doos horen? Of ga je liever fietsen met een persoon met een beperking? Ben je jong en je wil wel met andere jongeren samen de handen uit de mouwen steken? Doe je graag administratief werk of wil je je talenkennis inzetten? Lees dan zeker even verder. Ongetwijfeld zijn er ook in jouw buurt helpende handen met wat tijd nodig.