Caritas in België

Caritas en Belgique

Caritas in Belgien

Vluchtelingenhulp

De huidige vluchtelingencrisis raakt elk van ons. Het is moeilijk onbewogen te blijven bij de beelden die ons bereiken: het kriebelt bij velen. Maar wat kunnen wij doen?

Caritas International recherche des propriétaires solidaires pour faire face à la crise de l’accueil

Face à l’augmentation des demandes d’asile et face aux besoins en matière d’accueil, Caritas International, avec l’appui des évêques de Belgique, lance un appel au sens de la solidarité de propriét

Caritas zoekt solidaire huiseigenaars om het hoofd te bieden aan de opvangcrisis

Caritas International lanceert, met de steun van de Belgische bisschoppen, een oproep aan solidaire huiseigenaars met de vraag hun woning of appartement te verhuren en zo het hoofd te bieden aan he

Grieks drama in (te) veel bedrijven

Er komt dus – althans voorlopig en in de voorwaardelijke wijze – geen Grexit.

Het gebricoleerde compromis, net voor de deadline - Europa op z’n best – was echter geen eindplus, enkel het begin. De saga gaat verder. Week na week, pakket na pakket, komen er nieuwe verplichtingen of hervormingen bij, die daarbij door een grote meerderheid in het Griekse parlement gelaten worden goedgekeurd. Voor de reeds kapot bespaarde Griekse economie wordt dit een zeer zware dobber, maar allicht nog net verkiesbaar boven de abyss van een Nieuwe Drachme in vrije val.

Wat is er aan de hand in Burundi?

Het gaat slecht met Burundi, één van de armste landen ter wereld.