Caritas in België

Caritas en Belgique

Caritas in Belgien

Caritas en Kinderarmoede

Caritas Vlaanderen is sinds kort ook actief rond het thema "Kinderarmoede". We zetten in op lokale actoren en op de integrale jeugdhulp om gezinsarmoede duurzaam te bestrijden.

Midden-Oosten / Moyen-Orient

MIDDEN-OOSTEN: HELPEN OP ALLE FRONTEN

De burger als doelwit, gevangen in de hel van Gaza of vervolgd in Mosul, de Syrische crisis en haar onophoudelijke wreedheden: de horror in de regio bereikte een hoogtepunt. Niets doen is geen optie. Caritas International en haar partners werken op alle fronten.

>> Help ons helpen

MOYEN-ORIENT: AGIR SUR TOUS LES FRONTS

Piégés dans l’enfer de Gaza ou persécutés à Mossoul, les images de civils pris pour cibles dépassent l’entendement. Tandis que la crise syrienne apporte chaque jour son nouveau lot d’atrocités, l’horreur atteint aujourd’hui son paroxysme dans la région. L’immobilisme n’est pas une option. Caritas International et ses partenaires agissent sur tous les fronts.

>> Aidez-nous à aider

Ten huize van

Op de studiedag van 11 oktober 2013 “Vele brillen, één verhaal. Christelijke identiteit en inspiratie anno 2015” hadden de deelnemers de keuze om twee van de tien workshops bij te wonen. De workshopbegeleiders hervatten nu hun workshop in hun eigen voorziening.

Syrië: nood aan hulp

Hulp in Syrië blijft broodnodig. Ondanks de moeilijke omstandigheden verstrekken Caritasteams in Syrië, Libanon, Jordanië en Turkije humanitaire hulp aan meer dan 100.000 mensen die getroffen zijn door het Syrische conflict.

Dossier: Crisis in Syrië >>

L'aide en Syrie est indispensable. Malgré les conditions difficile, les équipes de Caritas soutiennent, avec l'aide de Caritas International, plus de 100.000 personnes affectées par le conflit syrien en Syrie, au Liban, en Jordanie et en Turquie.

Dossier: Crise en Syrie >>

Verhalen van vrijwilligers

In 2011, het Europees jaar van het vrijwilligerswerk, verzamelden we mooie verhalen van en over vrijwilligers binnen de verschillende werkvelden van Caritas. Als je even tijd hebt, lees dan zeker verder en geniet mee!

Zin gekregen om ook iets te doen? Hier vind je meer informatie.